Väntans tider

Det känns som att allt som hör ihop med en graviditet är väntans tider. Just nu väntar jag, otåligt, på helgen då mensen är beräknad att komma - eller inte komma.
 
Om den inte kommer har jag så många "synliga" mål att vänta på! Barnmorskebesök, gravidmage, att få berätta, en jobbig period i livet, en härlig fortsättning på livet, bebis, och massa fler mål.
 
Om mensen kommer och jag inte är gravid kommer jag att längta så innerligt efter att mensen ska ta slut så att vi närmar oss nästa ägglossning. Jag har redan gjort upp en plan för hur vi ska öka chanserna att bli gravida, min sambo skrattar lite åt mig och det tycker jag är härligt. Min sambo tar det hela med ett större ro än mig, en väldigt behaglig kontrast mot min otåliga längtan och väntan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0