Förändrat tålamod

Förra månaden hade jag så otroligt dåligt tålamod, det kändes som att tiden stod stilla och jag räknade dagarna till "bim". Eftersom jag visste att jag mest troligt inte skulle bli gravid direkt längtade jag också efter denna månad, för jag trodde att jag skulle kunna hantera situationen bättre nu. Alltså att första månaden skulle vara värst och att jag skulle hitta ett tålamod med tiden.
 
Än så länge stämmer det bra med denna månad. Jag tar det hela med ro, vet när datum för bim är men räknar inte dagarna och är än så länge helt inställd på att inte testa mig förrän mensen är sen. Hoppas jag håller det, det känns så onödigt att utstätta mig för ett negativt test om mensen ändå ska antingen dyka upp eller inte dyka upp några dagar senare. Ett tidigt testresultat gör mig inte mer gravid. En självklarhet, men ändå en påminnelse som fungerar för att lugna mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0