Tråkigt med anonymititet

Ärligt talat börjar jag tycka att det är tråkigt att vara anonym. Fast jag vill inte avslöja vem jag är just nu med tanke på allt jag skrivit, det är inte läge att människor vet att vi försöker bli gravida. Ännu mindre är det läge för att människor ska kunna läsa sådana budskap om de googlar mitt namn.
 
Men jag önskar att jag var friare att t.ex. ladda upp bilder och skriva mer vardagligt. Jag ser det som att jag har några alternativ. Antingen...
- härda ut och blogga anonymt tills dess att jag är gravid och har berättat om det för "alla".
- låsa alla/de flesta tidigare inlägg här och ändra bloggbeskrivningen för att på så vis kunna bli offentlig men ändå behålla mina tankar, i så fall kan jag också fortsätta skriva den sortens reflektioner i inlägg som kräver lösenord och då kan ni som vill fortsätta läsa sådana tankar trots allt
- skapa en ny blogg som jag antingen byter ut den här med eller skriver parallellt med denna. Att skriva en annan parallellt med denna blir ju ungefär som idé nr2, men då blir de två bloggarna helt avskurna från varandra och eventuella bekanta som har hittat det fortsätter vara ovetandes om de tidigare inläggen här.
 
Idé nr3 känns egentligen rimligast på något sätt, men samtidigt är jag så förtjust i mitt bloggnamn - haha! Vendelay är ju en så bra låt och jag kan relatera till namnet. Med tanke på det känns idé nr2 bäst. Antingen 2 eller 3 tror jag på. Det finns en del som talar mot idé nr1, t.ex. att jag håller på att byta jobb och jag tror inte att det är ultimat att min framtida chef får veta att jag planerat graviditeten. Om graviditeten skulle komma snart, menar jag då, skulle den dröja spelar det ingen störrer roll att chefen får veta tycker jag.
 
Någon läsare som tycker något om detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0