Symptom

Alla som försöker bli gravida gör antagligen precis det jag gör - ser symptom i allt. Jag har upplevt mig illamående, spänd över magen, trött, överdrivet törstig och så vidare. Jag googlade och läste i forumtrådar om folk som plussat så tidigt som i vecka 3+1, så jag testade tidigt - negativt. Mina tankar lugnades faktiskt en del av det. Även fast jag visste att jag kunde vara gravid men att det var för tidigt för testet att reagera, så ställde jag ändå in mig på att jag inte blivit gravid denna månad. För ärligt talat, att bli gravid på första försöket (för det är ju faktiskt vad det är) blir ju nästan ingen. Fast några blir ju faktiskt det...
 
Mitt bim-datum närmar sig, nu handlar det om bara ett par dagar och än så länge har jag inga av de symptom jag brukar ha innan mens. Det enda som eventuellt skulle kunna tyda på att mensen är på G är att jag varit sugen på choklad, fast det är jag alltid. Och det värsta suget kom faktiskt igår när jag inte ätit på en stund. Jag brukar ha väldigt regelbunden menscykel, med diverse mindre mysiga "symptom" (som jag inte kommer att beskriva här, ni slipper läsa om det) inför dess ankomst. Men just nu är inget som det brukar vara.
 
Det realistiska jaget, är beredd på att fortsätta försöka, att vänta ut mensen, leta ägglossning med temperaturtagning och äl-test kommande månad, fortsätta längta, hoppas och se framot.
Mitt inre jag tror verkligen att jag är en av de få som blir gravida på första försöket.
 
Chansen finns faktiskt.
Fast den är inte stor.
Men den finns.
Litegrann.
Finns.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vet precis hur det är att leta symptom! Månaden jag plussade var jag säker på att jag skulle få mens. Hade mensvärk redan en vecka före bim. Har nu i efterhand förstått att molvärken är ett vanligt tidigt symptom som ofta håller i sig (och kan göra ganska ont) i flera veckor i början av graviditeten. Brösten var även superömma. Min man försökte ge mig kramar men jag fick backa av smärtan när han nuddade dem :p BH var också jobbigt att ha på sig. Jag önskar er all lycka till och hoppas ni snart får ert efterlängtade plus!

Svar: Aha, så det är "mensvärk" jag ska leta efter? ;)Hehe, denna månad blev det troligtvis inget för oss men vi fortsätter försöka.
Tack för din lyckoönskning och kommentar!
vendelays.blogg.se

2015-01-16 @ 07:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0