När livet rusar

Den ordagranna frågan minns jag inte, men jag minns ett prov i högstadiet där en fråga var ungefär
Hur skulle du förklara för ett barn att det vatten vi dricker idag, är samma vatten som dinosaurierna en gång drack?
 
Vetskapen om att något är så beständigt är betryggande. Just nu rusar mitt liv på så många vis. Samtidigt som nya liv gror och föds omkring mig, så går andra liv mot slutet. The circle of life. Glädje, smärta, lugn, saknad, längtan. Längtan efter de som kommer, längtan efter de som går.
 
Att veta att nya och framtida liv kommer att dricka samma vatten som du, min älskade i livets slut, är lugnande.

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

ha en trevlig helg nu.

2015-01-16 @ 11:03:50
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0