Studier

Det blev inget inlägg alls igår, det var det värt. Jag och sambon hade en mysdag med film, god mat, massor av kramar och fina ord. Klyschigt och alldeles, alldeles underbart.
 
På måndag påbörjar jag deltidsstudier på distans, så idag börjar plugget. Det var snart ett år sedan jag studerade sist och jag har verkligen saknat det. Om det var möjligt att studera hela livet och ändå ha en rimlig inkomst hade jag gjort det. Jag är verkligen duktig på att studera. Egentligen borde jag väl doktorera och spendera livet på forskning, fast det är nog inte dit jag vill. I alla fall inte just nu, möjligtvis i framtiden. För några år sedan var jag inne på att doktorera så snart som möjligt efter avklarad kandidatuppsats, jag räknade ut att om jag hade lika mycket flax som driv hade jag kunnat vara examinerad fil. doktor innan 30. En kittlande tanke men annat kom i vägen och jag prioriterade helt enkelt annorlunda än att läsa master- och doktorsprogram. Vill jag göra det i framtiden är det inget problem, jag är redan på god väg i och med mina ambitioner, kreativitet och tidigare studier.
 
Denna vår ska jag hur som helst läsa två kurser på deltid och distans. Kurser som mest är baserade på intresse men som också är en slags fortsättning eller snarare breddning på det jag tidigare läst. Det ska bli verkligen bli roligt och jag hoppas att det fungerar att kombinera distanskurser med jobb på ett vettigt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0