Bloggabstinens

Dessa dagar har varit en ofrivillig blogg/skrivpaus. Sjukdom, energikrävande aktiviteter och få chanser att använda dator/internet är orsaken. Om jag har saknat bloggen? Ja! Om jag blir jätteglad av att se att det faktiskt är några stycken som är inne på bloggen dagligen? Åh Ja!!!!! Jag blir väldigt glad! Var inte rädda för att kommentera och/eller ställa frågor om ni vill!
 
Från det ena till det andra...
Jag älskar att laga mat! Särskilt mat med mycket kryddor, gärna från andra kulturer och jag tar ofta inspiration från matprogram. Det är roligt att utmana mig, men också att laga mina "paradrätter". Det är verkligen så roligt! Den senste tiden, medan jag lagat mat, har jag slagits av tankar om hur mycket jag längtar efter att laga mat åt mitt barn. Och att laga mat ihop med barnet/barnen! Åh... Det är ju lång tid kvar, men det ska bli så härligt att få dela med mig av passion och kunskap. En vardaglig detalj som jag verkligen längtar efter.
 
Annat jag längtar efter är att fynda tyger för att sy babynest, kläder, dockor och dylikt. Jag vill absolut sy en eller flera waldorfdockor, en enkel men också mysig modell som det lätt går att sy massvis av kläder och tillbehör till. När det gäller babynest är jag lite besvärad av att jag inte hittar några särskilt tydliga sybeskrivningar. Det blir kanske tydligare när jag börjar sy, om inte annat kan jag säkert hitta egna lösningar! Har du tips på en tydlig sybeskrivning av babynest, eller kanske annat skoj att sy till bebisar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0