Att inte få berätta

Jag och min sambo håller det hemligt att vi försöker bli gravida, och jag skulle bli väldigt förvånad om någon anar att vi befinner oss i denna situation. Att inte få berätta är så otroligt frustrerande. Även fast jag inte vet vad exakt jag skulle vilja prata med nära och kära om så är det verkligen jobbigt att inte berätta att jag förhoppningsvis ska bli mamma inom en (hoppas, hoppas!) snar framtid.
 
I vår närhet finns det några personer som jag vet hoppas på att vi snart ska få barn, fast de tror att det handlar om år innan vi planerar barn. En del vet att jag har längtat länge, men också att sambon har haft en mer framtidsbaserad syn på barn. Så när en graviditet väl är ett faktum och vi avslöjar att det är planerat kommer det antagligen bli väldigt starka reaktioner. Jag är säker på att de viktigaste personerna i våra liv kommer att bli väldigt glada.

Ännu är jag alltså inte gravid och jag vet att det kan ta tid, att vi kanske inte ens är fertila, att vi inte har någon aning om vad som kommer att ske på vägen. Men jag kan inte låta bli att fundera på hur vi ska avslöja graviditeten när vi väl är där. Jag tror att jag kommer vilja berätta på något roligt sätt. Är det någon läsare som vill berätta hur du/ni avslöjat graviditet för nära och kära? Det skulle vara väldigt roligt att läsa om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0